Řezání dřeva na svépomocně vyrobené cirkulárce a odvoz traktůrkem

Zpracoval jsem video z roku 2009. Tak si to užite!!!

 

Příspěvek byl publikován v rubrice 11. traktůrek a jeho autorem je technik. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

15 komentářů u “Řezání dřeva na svépomocně vyrobené cirkulárce a odvoz traktůrkem

  1. Přijde mi, že ta cirkulárka řeže pomaleji jak motorová pila a když do toho zahrnu i bezpečnost, tak u mne teda motorovka vítězí na plné čáře

  2. Re:KarelAno, prezentujete jeden z mnoha bludů rozšířených mezi lidmi.
    U motorové pily se vám ojíždí drahý řetěz, opotřebovává lišta a spotřebovává benzin a olej na mazání lišty. Nemluvě o opotřebení spalovacího motoru. Jen spotřeba benzinu je několikráte dražší než spotřeba elektriky u cirkulárky. A to nemluvím o ohýbání a namáhání zad s motorovkou a prostoje při chystání a odklízení, nebo potřeba druhého člověka. Na cirkulárce jen dám poleno do kolíbky a lehce kývnu a pak hodím na vlečku.
    Pokud se vám zdá že řeže pomalu, tak je to tím, že řežu starý bukový dřevo a pilový list není v nejlepší kondici a nejsem z těch prasat, kteří tlačí na pilu až klesají otáčky.

  3. Zbytečný rovnáníNa to, jakou jste s tím nákladem jel dálku, jste to přehnal s rovnáním. To bylo srovnané jak na výstavu. Kdybyste to tam jen tak volně házel, padni kam padni, strávil byste podstatně víc času ježděním a míň řezáním. Pila řeže dobře, nenechte se vyhecovat od hecíře. (I když je pravda, že dnešní motorovky jsou i elektrické, takže argument s úsporou benzínu stojí na vodě :-) Kamil S.

  4. Re: rovnáníJá to rovnám jednak z nátury a druhak proto, že traktor s vlečkou stojí dole delší dobu a na několikrát se to zpracovává. Na vlečce to zůstává přikryté vlnitým plechem a co posekám, hned nahážu do sklepa. Pořezané a odvezené je to hnedka, takže toho dělám co nejvíc a pak to několik dnů až týdnů, podle počasí, sekám a uklízím do sklepa.

  5. dotazdobrý den.jsem taky z jižní moravy
    a mám doma trakturek z 2 válcového ursusu.asi 5 let nejezdil a když se nam ho podařilo asi po 15 min. nastartovat tak jsem byl v užasu,ale po zahřátí a zařazéní rychlosti mi při rozjezdu zdechl motor.při dalším pokusu o start jsem zjistil že se točí setrvák ale motor ne.je to pozustalost po dědovi a rád bych to zprovoznil.tak vás prosim o radu pokud máte vzkušenosti.děkuji

  6. Re: dotazPokud startér točí setrvákem ale klikovka se netočí, tak je asi ruplá. Mám za to, že setrvák je přišroubován přímo ke klikovce a pokud by se z ní uvolnil, tak by spadl a vyosil se a už by s ním startér nemohl točit.
    To je jen moje logická úvaha, nejsem automechanik ani opravář zemědělských strojů.

  7. Rada.To video som si pozrel ani nie celé ale zarazilo ma ako rezeš to drevo a stojíš presne v osi pílového kotúča.Som stolár asi 15rok.mám už asi dosť skúsenosti čo drevoobrábacie stroje dokázu.Zober si moju radu k srdcu a nájdi si trochu iný spôsob,na rezanie dreva.Radšej ho nechaj padať na zem alebo lepšie ak ste nato rezanie dvaja.Dúfam ze moja rada neprišla neskoro.

  8. souhlas, nechat padat na zem, stát mimo rovinu řezu, vždy a jakéhokoliv stroje, zdraví je přednější než rychlost a frajeřina. jinak pila řeže super, pomalá určitě není. motorovkou řezat leda menší množství a minus pro ni, z lišty odstřikuje olej -> ach ta ekologie :)

  9. malá rada …připojuju se souhlasně k posledním dvěma příspěvkům, napadlo tě někdy co by se stalo kdybys s tím polenem zakopl nebo se ti škobrtla noha ? – já vím – asi jo , ale z toho videa to tak nevypadá , nechci nic přivolávat… (cirkula je hodně nebezpečná i se všema bezpečnostníma náležitostma)

  10. Re: malá radaChlapi, děkuju že máte o mne starost, ale tak horké to nebude. Mrkněte na článek o stavbě cirkulárky http://technik.blokuje.cz…rka.php . Při pohledu na cirkulárku z boku zjistíte, že přes kolíbku je těžké se dostat až ke kotouči a v ose kotouče je vingl 50×50. Samozřejmě že mám z cirkulárky respekt, ale to neznamená, že se jí budu bát. Čisto pod nohama a dobře postavená cirkulárka, aby se nemuselo daleko chodit je základ bezpečnosti. Snažím se při řezání být v klidu a nic mě nehoní. A nakonec takovýto typ cirkulárky je velice rozšířen a těch úrazů zas tolik není. To bych vám spíš řekl "Chlapi, nejezděte tak rychle těma autama, nevím kam spícháte! Když jedu do práce a mám na tachometru 95 tak jsem brzda a div že na mně neblikáte! A pak se divme těm havárkám!"

  11. NazorPodla sposobu rezania dreva s cirkularkou na tvojom videu urcite by si si rad zahral rusku ruletu. Ako moze takto sikovny clovek co si vyrobi kde co sam urobit taku hlupost a nahynat sa v osi kotuca s drevom v ruke? Ked to chces takto robit aspon nepouzivaj rukavice.
    Cirkula dokaze pri zakusnuti pekne rychlo hadzat aj tazkym predmetom.
    Pokial spravne pocitam ta tvoja cirkularka ma obvodovu rychlost 230Km/h.
    Tu vlecku nahadzes drevom zo zeme sam za chvilku. Daj na rady tych co pisali predomnou.
    Nepisem ti to preto, aby som ta kritizoval.
    Presiel som tvoj blog a mas tam vela sikovnych napadov.
    Tak prajem vela dalsich napadov a uspechov pri konstruovani nech ti sluzia…

  12. Vy prostě okecáte každou blbost, které se dopustíte. Každý to vidí, že takto se k pile nestoupá, ale vy si přece dáváte pozor. A řezání bez krytu…, to je fakt masakr. Jestli děláte vše, tak jak řídíte, ten traktůrek..

    • snad jen toto: o dva komentáře výš jsem to snad napsal jasně! „Chlapi, děkuju že máte o mne starost, ale tak horké to nebude. Mrkněte na článek o stavbě cirkulárky http://technik.blokuje.cz…rka.php . Při pohledu na cirkulárku z boku zjistíte, že přes kolíbku je těžké se dostat až ke kotouči a v ose kotouče je vingl 50×50. Samozřejmě že mám z cirkulárky respekt, ale to neznamená, že se jí budu bát. Čisto pod nohama a dobře postavená cirkulárka, aby se nemuselo daleko chodit je základ bezpečnosti. Snažím se při řezání být v klidu a nic mě nehoní. A nakonec takovýto typ cirkulárky je velice rozšířen a těch úrazů zas tolik není. To bych vám spíš řekl „Chlapi, nejezděte tak rychle těma autama, nevím kam spícháte! Když jedu do práce a mám na tachometru 95 tak jsem brzda a div že na mně neblikáte! A pak se divme těm havárkám!“"
      Technik

  13. Dobry den potřeboval,bych poradit ohleňe cirgulove pyli. Netušime co stim muže byt. Když to zapneme tak to jen vrčí a neotačise to. Tak nevyme jestly je zhořeli motor a nebo ňeco jineho jeto celkem akutni děkuji za opověď.

    • První pomoc: Vypnout z elektriky, zkusit jestli se volně otáčí. Pokud ano, tak zavolat elektrikáře a proměřit, jestli jdou na motor všechny tři fáze. Nejen poti kostře, ale i mezi fázemi 1-2, 2-3, 1-3. Pokud je elektrika OK, pak je chyba v motoru.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>